torsdag 17 maj 2012

Gym i trädgården

Gymkort eller inte?
Det har tagit emot ända sedan vi flyttade till Californien att köpa ett gymkort. Svettig inomhusträning när solen och ljuset finns där ute.... Equinox är ett av de mest populära gymen i Palo Alto. Visst är det superfräscha lokaler, toppenbra instruktörer och riktigt roliga klasser såsom: The Skinny Jeans Workout, Absolutely Ripped, TRX Boot Camp, Yoga Tune Up osv...  Men ändå - det kostar runt 200 dollar i månaden och det känns som jag har en hel träningsarena utanför dörren med Stanford University runt hörnet med tennisbanor, beachvolleyboll, track and field, läktartrappor, gräsmattor. Vad mer att önska?
Så jag har gett mig sjutton på att kunna hålla mig tränad genom kondition och styrka i mitt egna gym. Yogamatta, kettlebell, hopprep, några vikter, vattenflaska, gummiband. Ja, så mycket mer behövs inte.
Och min "värsta fiende" är ändå burpees som görs helt utan redskap. 20 burpees och kroppen får så den tiger!

Att spendera tiden utomhus är ju grymt. Jag älskar friska luften. Några bänkar så kan nästan ett helt gym-pass fixas! Så ut i friska luften, var påhittig och kreativ, så är hälsa är gratis. Cykla, åk skatebord, promenera, spela basket med barnen, en tennistimma med tjejkompisarna, hiking i bergen. Ut & Njut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...